Η Αμφίπολη γίνεται τουριστικός προορισμός

Τοπικά πιάτα και κρασιά, φιλοξενία τύπου airbnb και προτάσεις για ημερήσιες εκδρομές προετοιμάζονται για τον επισκέπτη της Αμφίπολης, ο οποίος σήμερα περιορίζεται σε μια επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο και αποχωρεί την ίδια μέρα.

Σε μια προσπάθεια να «κρατήσουν» τους επισκέπτες για περισσότερο χρονικό διάστημα στην ευρύτερη περιοχή της Αμφίπολης, άνθρωποι του τόπου εκπαιδεύονται ώστε να προσφέρουν δελεαστικές προτάσεις που θα αξιοποιούν τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα.

«Μετά τις αρχαιολογικές ανακαλύψεις στον Τύμβο Καστά, το τοπίο άλλαξε. Κόσμος συρρέει στην Αμφίπολη, λεωφορεία φέρνουν κόσμο αυθημερόν και οι δυνατότητες τουριστικής αξιοποίησης είναι μεγάλες» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης 2 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Αραπάκης.

Με τη σκέψη αυτή, δέκα επιχειρηματίες, εργαζόμενοι ή και άνεργοι δυνάμει επιχειρηματίες, που θα ενδιαφερθούν για την ανάπτυξη της περιοχής, παρακολουθούν, αυτό τον καιρό, στις Σέρρες, πρόγραμμα κατάρτισης που περιλαμβάνεται στο διασυνοριακό έργο Interreg Ελλάδας - Βουλγαρίας για την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων της Αμφίπολης.

Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα έχουν χωριστεί σε τρεις ομάδες.

Η πρώτη θα επεξεργαστεί το επόμενο χρονικό διάστημα ιδέες για την προετοιμασία και τη δημιουργία τοπικών σερραϊκών πιάτων σε συγκεκριμένα καταστήματα εστίασης, με τη συνοδεία των εξαιρετικών κρασιών του Παγγαίου.

Το εγχείρημα σχεδιάζεται σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς που θα μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους ως πρώτες ύλες για την παρασκευή των τοπικών συνταγών αλλά και τα κρασιά ή το ούζο και το τσίπουρο της περιοχής. «Το ζητούμενο είναι να μπορεί κάποιος να γευτεί κάτι χαρακτηριστικό του τόπου στον οποίο βρίσκεται και όχι κάτι που μπορεί να το βρει οπουδήποτε αλλού. Υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης των εστιατορίων» σχολιάζει ο κ. Αραπάκης.

Από την άλλη πλευρά, μια δεύτερη ομάδα διερευνά τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός συστήματος ενoικιαζόμενων καταλυμάτων, στο πρότυπο της ιστοσελίδας καταχώρησης, εύρεσης και ενοικίασης καταλυμάτων, Αirbnb. «Καθώς τo υπάρχον ξενοδοχειακό δυναμικό της ευρύτερης Αμφίπολης αδυνατεί να ανταποκριθεί στην ενδεχόμενη ζήτηση, θα αναζητηθούν προτάσεις για τη δημιουργία χώρων ενοικίασης σε σπίτια, παλιά νεοκλασσικά κτίρια, ή οικήματα με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, στην Παλαιοκώμη, την Αμφίπολη, την Πρώτη, τα οποία μπορούν, ενδεχομένως, να αναδειχτούν για να γίνουν επισκέψιμα» προσθέτει.

Εναλλακτικές προτάσεις για ξεναγήσεις σε σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, περιπάτους, επισκέψεις σχολείων ή διαδρομές με ποδήλατο θα διατυπώσει η τρίτη ομάδα.

Ήδη εξετάζονται σημεία με αρχαιολογικό ενδιαφέρον, όπως το αρχαίο γυμνάσιο της Αμφίπολης που είναι μεν επισκέψιμο αλλά όχι ευρύτερα γνωστό, ο βυζαντινός πύργος του Μαρμαρίου, τα ρωμαϊκά αρχαιολογικά ευρήματα, η Αλιστράτη, τα μετόχια του Αγίου Όρους κα. Διερευνώνται επίσης δυνατότητες διοργάνωσης ημερήσιων εκδρομών από τη Χαλκιδική στην Αμφίπολη.

Σημειώνεται ότι το διασυνοριακό έργο του προγράμματος Interreg Ελλάδας-Βουλγαρίας, η έναρξη του οποίου πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2017 στη Θεσσαλονίκη, προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία τριών αρχαιολογικών διαδρομών στην ευρύτερη περιοχή της Αμφίπολης ώστε ο επισκέπτης της περιοχής να διευκολυνθεί να επισκεφθεί όσα περισσότερα μνημεία μπορεί.

Ειδικότερα προβλέπεται η δημιουργία διαδρομών: από το αρχαιολογικό μουσείο της Αμφίπολης μέχρι το ανατολικό τείχος της πόλης και τον κυκλικό προμαχώνα, από το βόρειο τείχος και το μονοπάτι δίπλα στο Στρυμνόνα μέχρι τον βυζαντινό πύργο του Μαρμαρίου και την αρχαία ξύλινη γέφυρα και από τον εσωτερικό χώρο της Χριστιανικής Αμφίπολης, στους πέντε σημαντικούς ναούς, το αρχαίο γυμνάσιο, την ελληνιστική οικία και τη ρωμαϊκή οικία.

Σε αυτό το μήκος κύματος, οι εκπαιδευόμενοι του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης 2 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρακολούθησαν προ ημερών αναλυτική ενημέρωση από την Εφορία Αρχαιοτήτων Σερρών, με στόχο να εμπνευστούν νέα τουριστικά προϊόντα από τα αρχαιολογικά ευρήματα. «Τα αρχαία ευρήματα μπορούν να δώσουν πνοή και έναυσμα για σκέψεις ώστε οι προτάσεις που θα διαμορφωθούν τόσο για τα παραδοσιακά πιάτα, όσο και για τα κρασιά και τις τουριστικές διαδρομές να προκύπτουν μέσα από την ίδια την ιστορία» υπογραμμίζει ο κ. Αραπάκης.

Πηγή: Matrix24, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Αμφίπολη γίνεται τουριστικός προορισμός Η Αμφίπολη γίνεται τουριστικός προορισμός Reviewed by Αρχαία Ελληνικά on Παρασκευή, Μαρτίου 16, 2018 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.