Πώς θα μπορούσε να ήταν το διάσημο Ελληνικό γλυπτό «Σύμπλεγμα του Λαοκόοντος» αν είχε φτιαχτεί από ρομπότ;
Το Σύμπλεγμα του Λαοκόοντος, το γλυπτό δηλαδή που απεικονίζει τον Λαοκόων με τους γιους του, ήρθε στο φως για πρώτη φορά το 1506 και έκτοτε αποτελεί ένα από τα πιο σεβαστά έργα της κλασικής γλυπτικής.
Το Ελληνικό γλυπτό από μάρμαρο, που απεικονίζει τρεις αρσενικές φιγούρες που δέχονται επίθεση και στραγγαλίζονται από φίδια, έχει εμπνεύσει τους πάντες από τον Τιτσιάνο και τον Μιχαήλ Άγγελο μέχρι τον Γουίλιαμ Μπλέικ και τον Ρίτσαρντ Ντίκον, με όλους αυτούς να προσπαθούν να αποδώσουν τη μορφή και τα συναισθήματά των εικονιζόμενων προσώπων.
Ο Νταβίντ Κουαγιόλα ποζάρει μπροστά στο έργο του |
«Είναι πραγματικά το σύμβολο της τελειότητας και το σημείο αναφοράς που χρησιμοποιήθηκε σε ολόκληρο τον ακαδημαϊκό κόσμο» λέει ο Νταβίντ Κουαγιόλα, με έδρα το Λονδίνο.
Ο Κουαγιόλα είναι ένας ακόμη από αυτούς που επιδιώκει να αναδημιουργήσει την ομορφιά του Λαοκόοντα. Αντί όμως για καλέμι, προγραμματίζει ένα ρομπότ για να κάνει το έργο γι’ αυτόν.
Το «Σύμπλεγμα του Λαοκόοντος» με μια σύγχρονη ματιά, φτιαγμένο από ρομπότ |
«Το να πειραματίζεσαι με την τεχνολογία δεν είναι κάτι εντελώς νέο στην τέχνη, είναι πάντα παρόν από την εποχή της Αναγέννησης» λέει ο Κουαγιόλα. «Θέλω τόσο πολύ να ασχοληθώ με ένα τόσο οικείο αντικείμενο και ταυτόχρονα, βλέπω αυτό το αντικείμενο μέσα από τα μάτια της μηχανής».
Ακολουθώντας έναν αλγόριθμο, ένας ρομποτικός βραχίονας, κατευθύνεται σε ένα μεγάλο κομμάτι κονιορτοποιημένου μαρμάρου μέχρι να δημιουργήσει ένα ελλιπές αλλά εντελώς μοναδικό αντίγραφο του πρωτοτύπου. Η διαδικασία και τα αποτελέσματά της είναι μια εξερεύνηση της συνεχιζόμενης αναζήτησης της ανθρωπότητας για την τελειότητα.
Η αρχή ενός έργου |
«Διερευνώ τον χώρο ανάμεσα στο αρχικό κομμάτι μαρμάρου και τον Λαοκόοντα που μπορεί να κρύβεται μέσα του. Είναι σαν να σου δίνει άπειρες δυνατότητες και εσύ πρέπει να ακολουθήσεις την δική σου λογική για να φτάσεις στο αποτέλεσμα που επιδιώκεις».
Ακολουθώντας έναν αλγόριθμο, ένας ρομποτικός βραχίονας, κατευθύνεται σε ένα μεγάλο κομμάτι κονιορτοποιημένου μαρμάρου μέχρι να δημιουργήσει ένα έργο |
Μάλιστα, επικαλείται το απόσπασμα του Μιχαήλ Άγγελου: «Κάθε κομμάτι πέτρας κρύβει ένα άγαλμα μέσα του και είναι δουλειά του γλύπτη να το ανακαλύψει».
Δεν υπάρχουν σχόλια: