Το Γένος των Ελλήνων - Όταν ο Απολλόδωρος βάζει τέλος στην Ινδοευρωπαϊκή θεωρία

«Η Ελληνική μυθολογία» γραμμένη το 150πχ, από τον Απολλόδωρο τον Αθηναίο γραμματικό προς χρήση των μαθητών της εποχής.

Βιβλίο Α

VII. Ο Προμηθέας έπλασε τους ανθρώπους με χώμα και νερό και τους χάρισε τη φωτιά κρυφά απ’ το Δία, κρύβοντας την σε νάρθηκα. Όταν το έμαθε ο Δίας διέταξε τον Ήφαι­στο να καρφώσει το σώμα του στον Καύκασο, σ’ ένα βουνό της Σκυθίας. Και ο Προμηθέας πράγματι καρφώθηκε και έμεινε εκεί δεμένος πολλά χρόνια. Κάθε μέρα ένας αε­τός ορμούσε και του έτρωγε το συκώτι, που μεγάλωνε πάλι τη νύχτα. Έτσι τιμωρήθηκε απ’ τους Θεούς, επειδή έκλεψε τη φωτιά μέχρι τη στιγμή που κατέφθασε ο Ηρα­κλής και τον ελευθέρωσε. Αλλά αυτά ανήκουν στο κεφάλαιο του Ηρακλή.

Παιδί του Προμηθέα ήταν ο Δευκαλίωνας, που έγινε βασιλιάς της Φθίας και παντρεύτηκε την Πύρρα, κόρη του Επιμηθέα και της Πανδώρας, της πρώτης γυναίκας που έ­πλασαν οι Θεοί. Όταν ο Δίας αποφάσισε να αφανίσει το χάλκινο γένος, ο Δευκαλίωνας μετά από συμβουλή του Προμηθέα κατασκεύασε μια κιβωτό, όπου, αφού έβαλε τα απαραίτητα, μπήκε μέσα με την Πύρρα. Τότε ο Δίας έστειλε άφθονη βροχή από τον ουρανό και κατέκλυσε όλα τα μέρη της Ελλάδας. Και χάθηκαν όλοι οι άνθρωποι εκτός από λίγους, που σκαρφάλωσαν στα πιο ψηλά βουνά. Έτσι χωρίστηκαν και τα βουνά της Θεσσαλίας και καταστρά­φηκαν τα πάντα εκτός απ’ την Πελοπόννησο και τον Ι­σθμό.

Ο Δευκαλίωνας μέσα στην κιβωτό, περιπλανιόταν στη θάλασσα εννέα μερόνυχτα, όταν ξαφνικά προσέκρουσε στον Παρνασσό. Εκεί μόλις σταμάτησε η βροχή, θυσίασε στο Δία το σωτήρα. Εκείνος έστειλε τον Ερμή για να ζητήσει ο Δευκαλίωνας ότι επιθυμεί. Και ζήτησε να ξαναγεννηθούν οι άνθρωποι. Τότε μετά από συμβουλή του Δία, άρχισε να πετά πέτρες πάνω απ’ το κεφάλι του και όσες έριχνε ο Δευκαλίωνας γινόντουσαν άντρες, ενώ της Πύρρας όλες έβγαιναν γυναίκες. Έτσι εξηγείται και η ονομασία λαός απ’ τη λέξη λάας που σημαίνει πέτρα.

Από το Δευκαλίωνα και από την Πύρρα γεννήθηκαν παιδιά. Πρώτος ο Έλληνας, που κάποιοι λένε ότι γεννήθηκε απ’ το Δία. Δεύτερος ο Αμφικτύονας που βασίλεψε μετά τον Κραναό στην Αττική και τρίτη η Πρωτογένεια, που με το Αία γέννησε τον Αέθλιο.

Από τον Έλληνα και τη νύμφη Ορσηίδα γεννήθηκαν ο Λώρος, ο Ξούθος και ο Αίολος. Ο Έλληνας έδωσε τ’ όνομά του στους Γραικούς που τώρα λέγονται Έλληνες και μοίρασε στα παιδιά του όλη τη χώρα. Ο Ξούθος πήρε την Πελοπόννησο και γέννησε με την Κρέουσα, την κόρη του Ερεχθέα, τον Αχαιό και τον Ιωνά. Απ’ αυτούς πήραν τα ονόματά τους οι Αχαιοί και οι Ίωνες. Ο Δώρος πήρε την περιοχή πέρα απ’ την Πελοπόννησο και ονόμασε τους κατοίκους της Δωριείς. Ο Αίολος βασίλεψε στις περιοχές της Θεσσαλίας, ονόμασε τους κατοίκους Αιολείς, παντρεύτηκε την κόρη του Δηιμάχου, Εναρέτη, και έκανε επτά γιους, τον Κρηθέα, το Σίσυφο, τον Αθάμαντα, το Σαλμωνέα, το Δηιόνα, το Μάγνητα και τον Περιήρη, και πέντε κόρες την Κανάκη, την Αλκυόνη, την Πεισιδίκη την Καλύκη και την Περιμήδη. Η τελευταία με τον Αχελώο απέκτησε τον Ιπποδάμαντα και τον Ορέστη, η Πεισιδίκη με το Μυρμιδόνα απέκτησε τον Άντιφο και τον Άκτορα.

Η Αλκυόνη πήρε για άντρα της τον Κήυκα, το γιο του Εωσφόρου. Οι δυο τους καταστράφηκαν από την αλαζονεία τους γιατί ο άνδρας αποκαλούσε τη γυναίκα Ήρα και εκείνη φώναζε το σύζυγό της Δία. Γι’ αυτό ο Δίας τους μεταμόρφωσε σε κήυκα και ψαροπούλι. Η Κανάκη γέννησε με τον Ποσειδώνα τον Οπλέα, το Νιρέα τον Επωπέα, τον Αλωέα και τον Τρίοπα. Ο Αλωέας παντρεύτηκε την Ιφιμέδεια, την κόρη του Τρίοπα. Αυτή όμως ερωτεύτηκε τον Ποσειδώνα και σύχναζε στην ακροθαλασσιά, όπου αγκάλιαζε με τα χέρια της τα κύματα και γέμιζε τα στήθια της. Ώσπου πλάγιασε με τον Ποσειδώνα και έκανε δύο παιδιά, τον Ώτο και τον Εφιάλτη, τους γνωστούς ως Aλωάδες. Αυτοί μεγάλωναν κάθε χρόνο έναν πήχυ στο πλάτος και. μια οργιά στο ύψος. Και όταν έγιναν εννιά χρονών, το πλάτος τους ήταν εννιά πήχες και το ύψος τους εννιά οργιές.

Τότε σκαρφίστηκαν να πολεμήσουν με τους Θεούς.

Και αφού στερέωσαν πάνω απ’ τον Όλυμπο την Όσσα και επάνω της κάρφωσαν το Πήλιο, μ’ αυτά τα βουνά απειλούσαν ότι θ’ ανέβουν στον ουρανό. Και έλεγαν ότι θα χώσουν τη θάλασσα μες στα βουνά και ότι τη γη θα ιην κάνουν θάλασσα. Και ζητούσαν να ζευγαρώσουν, ο Εφιάλτης με την Ήρα, και ο Ώτος με την Άρτεμη. Έδεσαν μάλιστα και τον Άρη. Τον ελευθέρωσε ο Ερμής και η Άρτεμη σκότωσε τους Αλωάδες, αφού τους ξεγέλασε στη Νάξο. Μεταμορφώθηκε σε ελάφι και πήδησε ανάμεσά τους, Όταν προσπάθησαν αυτοί να σκοτώσουν το ζώο, τρύπησε με toτόξο του ο ένας τον άλλον.

Απ’ την Καλύκη και τον Αέθλιο γεννήθηκε ο Ενδυμίωνας, που πήρε τους Αιολείς από τη Θεσσαλία και τους εγκατέστησε στην Ήλιδα. Κάποιοι λένε ότι και αυτός ήταν γιος ιου Δία. Για τη σπάνια ομορφιά του τον ερωτεύτηκε η Σελήνη και ο Δίας του έδωσε το δικαίωμα να επιλέξει ότι επιθυμεί. Και εκείνος ζήτησε να κοιμάται αιώνια, μένοντας αθάνατος και αγέραστος.

Ο Ενδυμίωνας και μια Νηίδα νύμφη, που μερικοί ισχυρίζονται ότι ήταν η Ιφιάνασσα, απέκτησαν τον Αιτωλό. Αυτός σκότωσε τον Άπι, γιο του Φορωνέα και κατέφυγε στην Κουρήτιδα, όπου σκότωσε τους γιους της Φθίας και του Απόλλωνα, Δώρο, Λαόδοκο και Πολυποίτη, που τον φιλοξένησαν, και ονόμασε τη χώρα Αιτωλία.

Απ’ τον Αιτωλό και την Προνόη, την κόρη του Φόρβου, γεννήθηκαν ο Πλευρώνας και ο Καλυδώνας, απ’ τους οποίους πήραν τις ονομασίες τους δυο πόλεις της Αιτωλίας. Ο Πλευρώνας πήρε γυναίκα την Ξανθίππη, κόρη του Δώρου και απέκτησε γιο τον Αγήνορα και κόρες την Στερόπη, τη Στρατονίκη και τη Λαοφόντη. Ο Καλυδώνας και η Αιολία, κόρη του Αμυθάονα, έκαμαν την Επικάστη και την Πτωτογένεια που με τον Άρη, γέννησε τον Όξυλο. Ο Αγήνορας, γιος του Πλευρώνα, πήρε την Επικάστη του Καλυδώνα και γέννησε τον Πορθάονα και τη Δημονίκη.

Λυτή και ο Αρης απέκτησαν τον Εΰηνο, το Μώλο, τον Πύλο και το Θέστιο.

Ο Εύηνος με τη σειρά του, γέννησε τη Μάρπησσα. Αυτήν την ήθελε ο Απόλλωνας αλλά την έκλεψε ο Ίδας, ο γιος του Αφαρέα, με φτερωτό άρμα που πήρε απ’ τον Ποσειδώνα. Τον Ίδα τον κυνήγησε ο Εΰηνος πάνω σε άρμα και όταν φτάνοντας στον ποταμό Λυκόρμα κατάλαβε ότι δεν τον προφταίνει, έσφαξε τα άλογα και έπεσε στο ποτάμι, που από τότε ονομάζεται Εΰηνος.

Ο Ίδας έφτασε στη Μεσσήνη, εκεί όμως τον συνάντησε ο Απόλλωνας και άρπαξε το κορίτσι. Και ενώ μαλώνανε ποιος απ’ τους δυο θα παντρευτεί την κόρη, ο Δίας έδωσε το λόγο στην παρθένα ν’ αποφασίσει εκείνη. Κι η Μάρπησσα φοβούμενη μήπως, όταν γεράσει, την εγκαταλείψει ο Απόλλωνας, διάλεξε για άντρα της τον Ίδα.

Βιβλίο…βάρδια –Εκδοτική Θεσσαλονίκης

Ο Θέστιος και η Ευρυθέμη, τέκνο της Κλεοβοίας, γέννησαν κόρες, την Αλθαία, τη Λήδα, και την Υπερμνήστρα και γιους, τον Ίφικλο, τον Εΰιππο, τον Πλήξιππο και τον Ευρΰπυλο. Απ’ τον Πορθάονα και την Ευρΰτη, κόρη του Ιπποδάμαντα, γεννήθηκαν τέσσερα αγόρια, ο Οινέας, ο Άγριος, ο Αλκάθοος, ο Μέλανας και ο Λευκωπέας και μια κόρη η Στερόπη, που έκαμε με τον Αχελώο, τις Σειρήνες.

Πηγές: antikleidi, ellaniapili

Το Γένος των Ελλήνων - Όταν ο Απολλόδωρος βάζει τέλος στην Ινδοευρωπαϊκή θεωρία Το Γένος των Ελλήνων - Όταν ο Απολλόδωρος βάζει τέλος στην Ινδοευρωπαϊκή θεωρία Reviewed by Αρχαία Ελληνικά on Τετάρτη, Μαΐου 31, 2017 Rating: 5

1 σχόλιο:

  1. Ο Απολλώδορος σωστά ακολουθόντας τους κανόνες του μύθου , οχι της μυθοπλασίας αλλα του μύθου απο το αρχαίο μαθός δηλαδή μάθημα , παρουσιάζει τόπους και χρόνους τα οποία μονο δια της ονοματολογίας μπορούν να ερμηνευτούν , Πυρα πχ ειναι η φωτιά και Διευκαλίωνας ειναι ή λίμνη του γλυκού νερού , η αναφορά αυτή μας οδηγεί σε μια πολύ συγκεκριμένη περίοδο με συγκεκριμένα γεωλογικά γεγονότα , επιστημονικά πιστοποιημένη που έλαβε χώρα στην Τουρκία και συγκεκριμένα στην Καππαδοκια του Ποντου.
    Ολες αυτες οι λεπτομέρειες είναι γραμμένες στα ονόματα , το δέυτερο σκέλος της ερμηνείας που αφορά την καταγωγή των ανθρώπων βρίσκεται στον κομβικό ρολο της Κρέουσας !
    Κόρη ενος ερπετανθρώπου ζώντας σε μια εποχή στην οποια τα τέκνα των θεών δολοφονούντε ( αναφορά που βρίσκουμε και στην γεννηση του Ενωχ ) η Κρέουσα μένει εγκυος απο τον Απόλλωνα αλλα κρύβει το βρέφος απο φόβο μην το θανατώσουν οι υπόλοιποι...

    Σε μια άλλη περίπτωση ο Απολλωνας καταριεται τους " Σκύλους"- Αχαιούς για μια πράξη ανόσιας θυσίας προς αυτον ενος αλλου τέκνου του.
    Είναι φανερό οτι ο Απολλώδορος είναι συγκεκριμένος ως προς τόπους και χρόνους αλλά αφήνει στον ευρημαθή μελετητή να ερευνήσει αυτό που σκόπιμα αποσιωπά δηλαδή τον ρόλο της Κρέουσας στην εξέλιξη του σύγχρονου ανθρώπου.

    Ο δέ Ξούθος που είναι απομεινάρι μιας αλλης φυλής όντων που πλέον δεν υπάρχει " εν ζωή " , ειναι μια μορφή μέχρι και σήμερα γνωστή στην δαιμονολογία , θα κοιτάξω να βρω την σχετική αναφορά και θα την αναρτήσω !
    Οποιος ενδιαφέρεται θα βρεί το ονομα και την εικόνα του δαίμονα Ξούθος στο βιβλίο δαιμονολογίας του καλόγερου Yorg Sabelicus " Magia Pratica , κυκλοφορεί στην Ελλαδα με τον τίτλο Πρακτική Μαγεία εκδ Δυδιμοι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.