Ο αρχαιολογικός χώρος και το Μουσείο της Τροίας στην Τουρκία αποτελούν σπουδαίο πόλο έλξης για όλους όσοι ταξιδεύουν για να γνωρίσουν τον τόπο της Ιστορίας και του μύθου, αναπολώντας τις μορφές που πρώτος ζωντάνεψε ο Όμηρος.
Μορφές που επανέρχονται και μας μαγεύουν σε βιβλία, θεατρικά έργα και ταινίες.
Σύμφωνα με τη wikipedia, η σύγχρονη κριτική ιστορία αρχικά έθετε την Τροία και τον Τρωικό πόλεμο στη σφαίρα του μύθου.
Στα 1870 (σε δύο εκστρατείες, 1871 - 1873 και 1878 / 1879), ωστόσο, ο Γερμανός αρχαιολόγος Ερρίκος Σλήμαν ανέσκαψε ένα λόφο, που ονομαζόταν Hissarlik από τους Τούρκους, κοντά στην πόλη Τσανάκ (Τσανάκκαλε) στη βόρειο-δυτική Μικρά Ασία. Εκεί ανακάλυψε τα ερείπια μιας σειράς αρχαίων πόλεων, χρονολογούμενων από την Εποχή του Χαλκού ως τη Ρωμαϊκή περίοδο.
Ο Σλήμαν ονόμασε μία από αυτές τις πόλεις Τροία I, και αργότερα Τροία II, ως την πόλη της Ομηρικής Τροίας, και αυτή η ταυτοποίηση έγινε ευρέως αποδεκτή κατά την εποχή του.
Αυτή την φορά η Τροία ταξιδεύει στην Ελλάδα.
Καλεσμένοι από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (ΙΜΚ) και το Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος του Παντείου Πανεπιστημίου (ΚΕΔΡΑ) πρόκειται να ταξιδέψουν στην Αθήνα, οι καθηγητές Μουσταφά Σεβίμ, γενικός διευθυντής του Ιδρύματος της Τροίας (Troia Vakfi), Ρουστέμ Ασλάν, διευθυντής ανασκαφών στην Τροία και οι δρ. Νασί Χασανεφέντι και Σουλεϊμάν Μποντούρ, μέλη του Ιδρύματος.
Το ίδρυμα της Τροίας διαχειρίζεται έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς τόπους στον κόσμο και συνεργάζεται με τα κορυφαία αντίστοιχα ακαδημαϊκά και αρχαιολογικά διεθνή ιδρύματα.
Στην διάρκεια της επίσκεψης τους οι Τούρκοι αρχαιολόγοι θα συναντηθούν με Έλληνες συναδέλφους τους, ενώ το απόγευμα της 16ης Ιουνίου θα ενημερώσουν, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Έλληνες επιστήμονες, κοινό και ανθρώπους του πνεύματος για τις πρόσφατες εργασίες στην Τροία.
Την ευθύνη για την διοργάνωση έχει ο ομότιμος καθηγητής του Παντείου και αντιπρόεδρος του ΚΕΔΡΑ Γιάγκος Ανδρεάδης.
Παρασκευή 16 Ιουνίου
Ώρα: 4:00 μ.μ.
Ίδρυμα Μιχάλης Κακκογιάννης
Πειραιώς 206
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Δεν υπάρχουν σχόλια: