Στην Αθήνα, τη Δευτέρα, στο περιστύλιο της Βουλής των Ελλήνων θα αποκαλυφθεί μια ταπισερί με μεγάλη συμβολική και πανανθρώπινη αξία.
Πρόκειται για την ταπισερί του έργου «Η Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ, ένα μεταγενέστερο αντίγραφο αυτής που υπάρχει στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση και είναι αναρτημένη πίσω από το Προεδρείο.
Η συγκεκριμένη, που έχει φτάσει στην Αθήνα, είναι μικρότερου μεγέθους από αυτήν, που έχει πλάτος 9 μέτρα και ύψος 4 μέτρα, και θα είναι ένα μακροχρόνιο δάνειο στη Βουλή των Ελλήνων για τα τον εορτασμό των 200 ετών της Ελληνικής Επανάστασης, του οποίου το πλήρες πρόγραμμα θα ανακοινωθεί τη Δευτέρα.
Το αυθεντικό έργο, δημιουργία του μεγάλου ζωγράφου της Αναγέννησης Ραφαέλο δημιουργήθηκε από το 1510 ως το 1511 και είναι μια νωπογραφία, που βρίσκεται στο Αποστολικό Παλάτι του Βατικανού και συγκεκριμένα στις Αίθουσες Ραφαέλο. Η «Σχολή των Αθηνών» θεωρείται άλλωστε το αριστούργημά του, αν και τον τίτλο δεν τον έδωσε ο ίδιος. Ο δικός του τίτλος ήταν «Causarum Cognitio», δηλαδή «Αιτίες Γνώριζε» από την μελέτη των έργων του Αριστοτέλη.
Στο έργο όμως απεικονίζονται, εκτός από τον Αριστοτέλη και όλοι οι άλλοι μεγάλοι έλληνες φιλόσοφοι. Η αναγνώρισή τους όμως δεν είναι εύκολη, δεδομένου, ότι ο Ραφαέλο τους ζωγράφισε όπως εκείνος τους φανταζόταν. Ανάμεσά τους πάντως θεωρείται ότι βρίσκονται ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας, ο Πυθαγόρας, ο Αναξίμανδρος, ο Επίκουρος, ο Ηράκλειτος, ο Παρμενίδης και άλλοι, σύνολο 21 ενώ έχει απεικονισθεί και ο ίδιος ο ζωγράφος δίπλα στον Ζωροάστρη.
Η περίφημη νωπογραφία του Ραφαέλο στο Βατικανό
Η ταπισερί που κοσμεί από το 1879 την αίθουσα της Ολομέλειας της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης είναι ένας εθνικός θησαυρός της Γαλλίας και ένα αριστούργημα τέχνης. Η ανάθεση της ύφανσης έγινε από τον Λουδοβίκο 15ο, ο οποίος ήθελε να κάνει τη Γαλλία μια νέα αναγεννησιακή Ιταλία, και πραγματοποιήθηκε μεταξύ του 1734 και του 1737 μετά από ένα σχέδιο σε χαρτόνι του Valentin de Boulogne, εμπνευσμένο από τις διάσημες τοιχογραφίες του Ραφαήλ στην αίθουσα του Βατικανού, που έγιναν από το 1508 έως το 1511.
Η συγκεκριμένη, η «Σχολή των Αθηνών», έγινε μετά από αίτημα του Πάπα Ιούλιου Β', που ήθελε να συγκεντρώσει τις μεγάλες προσωπικότητες της αρχαίας σκέψης και φιλοσοφίας σε μια συνέλευση. Αλλά ο ζωγράφος ανέμειξε και προσωπικότητες της εποχής του και κάτω από χαρακτηριστικά αρχαίων βλέπουμε τον Μιχαήλ Άγγελο και τον Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Η «Σχολή των Αθηνών» δημιουργήθηκε μεταξύ των ετών 1510 και 1511, όταν ο διάσημος καλλιτέχνης προσλήφθηκε για να διακοσμήσει τις μετέπειτα γνωστές ως «Αίθουσες του Ραφαήλ» στο Αποστολικό Παλάτι του Βατικανού. Βρίσκεται στο δεύτερο δωμάτιο που διακόσμησε ο καλλιτέχνης και είναι χρονικά η δεύτερη τοιχογραφία που ολοκλήρωσε, με πρώτη την «Έριδα περί τη Θεία Ευχαριστία» στον ακριβώς απέναντι τοίχο του δωματίου. Η «Σχολή των Αθηνών» θεωρείται το «αριστούργημα του Ραφαήλ και η τέλεια ενσάρκωση του κλασικού πνεύματος της ύστερης αναγέννησης».
Δεν υπάρχουν σχόλια: