Όσσο: Μια ζωή μια ιστορία - Ο διαλογισμός του μυστικού ρόδου

από το Ζάχο Σκαφίδα

“Και υπάρχει μια ιστορία πίσω από την αποκαλούμενη ιστορία την οποία δεν θα μπορέσεις ούτε καν να φανταστείς. Η ιστορία έχει μια βαθύτερη βάση. Η περιφέρεια την οποία γνωρίζουμε ως ιστορία, δεν είναι τα πραγματικά γεγονότα. Πίσω από την αποκαλούμενη ιστορία μας συνεχίζεται μια άλλη, βαθύτερη, για την οποία δεν γνωρίζουμε τίποτα. ”

Πολύχρωμος, πρωτότυπος, προκλητικός, ο Όσσο είναι ο πρώτος φωτισμένος μύστης στην ιστορία, ο οποίος τράβηξε την προσοχή ολόκληρου του κόσμου στη διάρκεια της ζωής του. Αν όμως τον κοιτάξεις μόνο σε σχέση με την παγκόσμια ιστορία, θα χάσεις αυτό το κομμάτι που αφορά το μύστη. Έχοντας κοιτάξει τον ήλιο πάρα πολύ, 9α μείνεις τυφλός στα άστρα.

Τα χρόνια της παιδικής ηλικίας 1931

Γεννήθηκε στην Κουτσουάντα, στο κρατίδιο Μάντυα Πραντές, στο κέντρο της Ινδίας, στις 11 Δεκεμβρίου 1931. Σύντομα επέδειξε πνεύμα άφοβης ανεξαρτησίας. Ο "Ραζνίς", όπως αποκαλέστηκε, που σημαίνει "Βασιλιάς της Νύχτας", πήδηξε από γέφυρες σιδηροδρόμων ύψους 35 μέτρων και κολύμπησε κατά μήκος ποταμών φουσκωμένων από τους μουσώνες. Με μυστηριώδη εξυπνάδα και επιμονή, έβγαλε στο φως τις βλακείες και τις υποκρισίες των ιερέων, των αγίων, των δασκάλων και άλλων που προσποιούνταν ότι κατέχουν γνώση πέρα από τη δική τους εμπειρία.

Ο Όσσο ακολούθησε τη δική του καθοδήγηση.

Τα πανεπιστημιακά χρόνια 1953

Στις 21 Μαρτίου 1953, στη διάρκεια σπουδών φιλοσοφίας σε κολέγιο του

Τζαμπαλπούρ, ο Όσσο φωτίστηκε. Ήταν είκοσι ενός ετών. Περιγράφοντας την εμπειρία του, ο Όσσο είπε, "Χαλάρωναν οι δεσμοί μου με το παρελθόν, αποκοβόμουν από τις ρίζες της προσωπικής μου ιστορίας έχανα την αυτοβιογραφία μου."

1957

Συνέχισε τις σπουδές του και αποφοίτησε, κορυφαίος της τάξης του, παίρ­νοντας πτυχίο Πρώτης Τάξεως Με Τιμητικές Διακρίσεις και τελικά το μάστερ φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο του Σαγκάρ το 1957. Δυο χρόνια αργότερα έγινε καθηγητής φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο του Τζαμπαλπούρ. Υπήρξε φοβερά δημοφιλής από τους μαθητές του.

Στη διάρκεια της εννιάχρονης πανεπιστημιακής του καριέρας, ο Όσσο ταξίδεψε σ' όλη την Ινδία, συχνά περνώντας δεκαπέντε μέρες κάδε μήνα καθ' οδόν. Πάντοτε δυναμικός και παθιασμένος συζητητής, επανειλημμένα προκάλεσε τους παραδοσιακούς θρησκευτικούς αρχηγούς, ρωτώντας τους αντιπάλους του, αν μιλούσαν από βιβλία, ή από προσωπική εμπειρία.

Συχνά, όταν απευθυνόταν σε ακροατήριο 100,000 ατόμων, ο Όσσο μιλούσε με το κύρος που απόκτησε από τη φώτισή του. Ακριβώς, όπως και ο Εμμάνουελ Καντ, ο Γερμανός φιλόσοφος, μπορούσε να πει πως κατέστρεφε τη λογική για να κάνει χώρο για την πίστη, έτσι και ο Όσσο κατέστρεφε την ψεύτικη γνώση για να κάνει χώρο στην αληθινή γνώση τις νεκρές θρησκείες για να κάνει χώρο στη ζωντανή θρησκευτικότητα.

Τα χρόνια της Βομβάης 1968

Ο Όσσο εγκαταστάθηκε στη Βομβάη και το 1970 άρχισαν να καταφτάνουν και οι πρώτοι δυτικοί μαθητές του. Ανάμεσά τους υπήρχαν πολλοί θεραπευτές από το κίνημα του (Human potential), οι οποίοι αναζητούσαν το επόμενο βήμα στην εξέλιξή τους.

Το επόμενο βήμα, είπε ο Όσσο, είναι ο διαλογισμός.

Τα χρόνια της Πούνας-Πρώτη Περίοδος 1974

Ο Όσσο και πολλοί σαννυάσιν μετακόμισαν στην Πούνα για να ανοίξουν την Κοινότητα του Όσσο.

Στη διάρκεια των επόμενων εφτά χρόνων, χιλιάδες άνθρωποι ήρθαν απ' όλο τον κόσμο, για να έχουν εμπειρία των διαλογισμών του Όσσο, να πάρουν σάννυας και να τον ακούσουν να ομιλεί με βαθύτατη οξυδέρκεια και ζωηρό χιούμορ πάνω σ' όλες τις σημαντικές προσωπικότητες της ιστορίας, από το Βούδα ως τον Αϊνστάιν και από το Λάο Τζου ως το Βίλχελμ Ράιχ.

Ο συνδυασμός τεχνικών διαλογισμού της Ανατολής και ομαδικής δουλειάς ψυχολογικής ανάπτυξης της Δύσης έγινε πόλος έλξης για χιλιάδες περισσότερους και έδωσε στο άσραμ της Πούνας τη φήμη του μεγαλύτερου πνευματικού κέντρου στο σύγχρονο κόσμο.

Μια καινούργια φάση - Η πόλη Ραζνίσπουραμ, ΗΠΑ 1981

Αφού για χρόνια υπέφερε από διαβήτη και άσθμα, ο Όσσο ανέπτυξε μια εκφυλιστική κατάσταση στη μέση του και την άνοιξη του 1981 μπήκε σε μια περίοδο σιωπής. Ακολουθώντας τη συμβουλή των γιατρών του, ο Όσσο μεταφέρθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Ιούνιο του ίδιου έτους για πιθανή εγχείρηση. Τελικά, η εγχείρηση κρίθηκε ως μη απαραίτητη.

Οι μαθητές του Όσσο στις ΗΠΑ αγόρασαν ένα ράντσο 64,000 εκταρίων στην πολιτεία του κεντρικού Όρεγκον και τον προσκάλεσαν εκεί, τον Αύγουστο του 1981. Έμεινε σταθερά στη Ραζνίσπουραμ ως τις 14 Νοεμβρίου 1985.

Στη διάρκεια των τεσσάρων χρόνων που ο Όσσο έμεινε εκεί, η Ραζνίσπουραμ έγινε το πιο φιλόδοξο πείραμα στην ιστορία δημιουργώντας μια κοινότητα βασισμένη στην πνευματικότητα. Κάθε χρόνο, το καλοκαιρινό φεστιβάλ έφερνε περίπου 15.000 επισκέπτες από την Ευρώπη, την Ασία, τη Νότιο

Αμερική και την Αυστραλία. Τελικά, η κοινότητα έγινε μια αναπτυσσόμενη πόλη, με πληθυσμό αποτελούμενο από πέντε χιλιάδες άτομα όλο το χρόνο.

1984

Όσο ξαφνικά σταμάτησε να μιλάει, τόσο ξαφνικά άρχισε ο Όσσο να δίνει ομι­λίες ξανά τον Οκτώβρη του 1984. Μίλησε για την αγάπη, το διαλογισμό και την ανθρώπινη κατάσταση σ' έναν τρελό, βαθιά διεφθαρμένο κόσμο. Έβαλε στο στόχαστρό του τους παπάδες και τους πολιτικούς ως διαφθορείς της ψυχής του ανθρώπου, ως καταστροφείς της ελευθερίας του ανθρώπου και αποκάλεσε το Θεό ως το πρώτο και μεγαλύτερο ψέμα. (Βλέπε: Θεός και ύπαρξη )

Από το πρώτο ξεκίνημα του πειράματος της κοινότητας, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση, καθώς και εκείνη της πολιτείας μαζί με την τοπική επιχείρησαν να το καταστρέψουν με κάθε δυνατό τρόπο.

1985

Μετά τη φυγή της προσωπικής γραμματέως του Όσσο από τη Ραζνίσπουραμ στα μέσα Σεπτέμβρη του 1985, διαδόσεις που αφορούσαν τα εγκλήματά της έφτασαν στα αυτιά του Όσσο. Εκείνος ζήτησε να οργανωθεί δημόσια συνάντηση και πρες κόνφερανς για να την αποκαλύψει δημοσίως. Ενώ εκείνος ζήτησε από τις αρχές να τη συλλάβουν, αυτοί ξεκίνησαν μια πολύπλευρη έρευνα, που αποσκοπούσε περισσότερο στο να καταστρέψει την κοινότητα, παρά να τεκμηριώσει αυτά τα εγκλήματα.

Τον Οκτώβρη του 1985, η κυβέρνηση των ΗΠΑ κατηγόρησε τον Όσσο για 35 αδικήματα, αφορούσαν την παραβίαση της νομοθεσίας περί μετανάστευ­σης. Χωρίς την επίδειξη εντάλματος σύλληψης, ή την ανάγνωση των δικαιωμάτων του, έγινε η σύλληψη του Όσσο υπό την απειλή όπλων.

Η πρώην γραμματεύς του συνελήφθη μέσα σε μερικές ώρες, στο Χάουζερν της Δυτικής Γερμανίας. Το κίνητρο για τις συντονισμένες συλλήψεις ήταν να κάνουν το κοινό να πιστέψει πως και οι δυο υπήρξαν συνωμότες και ότι τούς βάρυναν οι ίδιες κατηγορίες.

Στην πραγματικότητα, ο Όσσο συνελήφθη κατηγορούμενος από την ομοσπονδιακή υπηρεσία μετανάστευσης, ενώ η τέως γραμματεύς του από την πολιτεία του Όρεγκον για απόπειρα δολοφονίας.

Φορώντας χειροπέδες και δεμένος σε αλυσίδες, μεταφέρθηκε για 12 μέρες σε έξη συνολικά διαφορετικές φυλακές, ταλαιπωρήθηκε μένοντας στην απομόνωση χωρίς τη δυνατότητα προσωρινής αποφυλάκισης με την καταβολή εγγύησης. Από τη μια πολιτεία στην άλλη, μεταφέρθηκε τελικά στο Πόρτλαντ του Όρεγκον. Ένα ταξίδι που κανονικά γίνεται. σε 5 ώρες πήρε 8 μέρες.

Στη διάρκεια της παραμονής του στη φυλακή, ο Όσσο υπέστη κακή μεταχείριση από υπαλλήλους της ομοσπονδιακής κυβέρνησης και δηλητηριάστηκε, προφανώς από θάλλειο.

Φοβούμενοι για τη ζωή του Όσσο στα χέρια των πρακτόρων των ΗΠΑ, οι δικηγόροι του δέχτηκαν την πρόταση των δικηγόρων της κυβέρνησης. Με τη συμφωνία αυτή, ο Όσσο μπορούσε να διατηρήσει την αθωότητά του σε όλες τις 35 κατηγορίες εναντίον του και να καταδικαστεί για 2 από αυτές.

Η κυβέρνηση είχε ό,τι ήθελε: τη φαινομενική 'ενοχή' του Όσσο και τη δικαιολόγηση για όλες τις ενέργειες που είχε ξεκινήσει εναντίον του Όσσο και εναντίον της κοινότητάς του. Ο Όσσο εγκατέλειψε την Αμερική στις 14 Νοεμβρίου 1985. Σε λιγότερο από μια εβδομάδα έγινε προφανές το γεγονός πως η κοινότητά του, χωρίς την παρουσία του, δεν δα μπορούσε να συνεχίσει.

Ο Τσάρλς Τέρνερ, ομοσπονδιακός γενικός εισαγγελέας στο Πόρτλαντ, ο κυβερνητικός κατήγορος εναντίον του Όσσο, αργότερα έκανε τρεις χαρακτηριστικές δηλώσεις σε μια πρες κόνφερανς, όταν τον ρώτησαν γιατί οι κατηγορίες εναντίον της τέως γραμματέως του Όσσο δεν χρησιμοποιήθηκαν επίσης εναντίον του.

Ο Τέρνερ είπε ότι η άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης ήταν να καταστραφεί η κοινότητα και ότι οι αρχές γνώριζαν πως η απομάκρυνση του Όσσο δα είχε αυτό το αποτέλεσμα. Δεύτερο, δεν ήθελαν να τον κάνουν μάρτυρα. Τρίτο, δεν υπήρχαν αποδείξεις που να τον ενοχοποιούν για κάποιο από τα εγκλήματα για τα οποία κατηγορήθηκε.

Ο Όσσο επέστρεψε στην Ινδία, όπου η κυβέρνηση έκανε προσπάθειες να τον απομονώσει. Οι βίζες των δυτικών προσωπικών του ακολούθων ακυρώ­θηκαν χωρίς διατυπώσεις, ενώ δεν δόθηκε βίζα σε δυτικούς δημοσιογρά­φους και σε άλλους επισκέπτες που ήθελαν να τον δουν. Ταξίδεψε στο Νεπάλ.

Η Παγκόσμια Περιοδεία 1986

Το Φεβρουάριο 1986, ο Όσσο ξεκίνησε μια παγκόσμια περιοδεία, η οποία άρχισε από την Ελλάδα. Σαν αποτέλεσμα όμως, της σκόπιμης δυσφημιστικής καμπάνιας η οποία οργανώθηκε από την κυβέρνηση Ρέηγκαν, 21 χώρες είτε απέλασαν τον Όσσο, είτε του απαγόρευσαν την είσοδο στο έδαφός τους.

Ανάμεσα σ' αυτά τα αυτοχριζόμενα δημοκρατικά έθνη και προασπιστές των ανθρώπινων δικαωμάτων, βρίσκονται η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ελβετία, η Σουηδία, η Ισπανία, η Μεγάλη Βρετανία, η Δυτική Γερμανία, η Ολλανδία, ο Καναδάς, η Τζαμάικα και η Ισπανία.

Τα επιχειρήματα του Όσσο και οι προκλήσεις του, καταδικασμένα σχεδόν παγκόσμια από τη δύναμη των μεγάλων συμφερόντων και από τους κατασκευαστές απόψεων, ποτέ δεν απαντήθηκαν απευθείας από κανέναν.

Το Πολυεπιστήμιο 1987

Ο Όσσο επέστρεψε στη Βομβάη, τον Ιούλιο του 1986 και στις αρχές του

1987 ίδρυσε το Πολυεπιστήμιο στην Πούνα της Ινδίας. Παρόλη τη δημόσια συκοφαντία και κατακραυγή, ο Όσσο συνεχίζει να προσελκύει απ' όλο τον κόσμο ανθρώπους ανώτερης παιδείας, αποδεικνύοντας ότι παραμένει η εξέχουσα εν ζωή πνευματική προσωπικότητα της εποχής του.

Κατά μέσο όρο, οι ομιλίες του Όσσο παρακολουθούνται από ένα -δυτικό κυρίως- ακροατήριο άνω των 5000 ατόμων.

1988

Καθώς μεγαλώνει το ακροατήριο και αυξάνεται ο αριθμός των διαλογιστών, αυξάνονται και οι ανάγκες του άσραμ σε χώρο. Μετά την αγορά των γύρω εκτάσεων, η κοινότητα αποκτά πολλούς νέους λειτουργικούς χώρους για θεραπευτικά γκρουπ, αλλά και ένα μεγάλο γιαπωνέζικο κήπο, με τεχνητές λίμνες και καταρράκτες. Ένα περιβάλλον υποδειγματικής καθαριότητας, τάξης και διαλογιστικής υποστήριξης, μοναδικό σε ολόκληρη την Ινδία.

Αξιωματούχοι της κυβέρνησης επισκέπτονται την κοινότητα και την επαινούν στον Τύπο για τη δομή και την οργάνωσή της.

1989

Ο Όσσο παραδίδει τον τελευταίο του θεραπευτικό διαλογισμό: Το Μυστικό Ρόδο. "Θα σού κάνει εντύπωση, που κανένας διαλογισμός δεν μπορεί να σού δώσει τόσα πολλά, όσο αυτή η απλή μέθοδος. Είναι η εμπειρία μου από πολλούς διαλογισμούς ότι χρειάζεται να σπάσεις δυο στρώματα μέσα σου:

Το καταπιεσμένο σου γέλιο και το καταπιεσμένο σου κλάμα... Σας παραδίδω μια φρέσκια και σύγχρονη τεχνική. Είναι ο σημαντικότερος σταθμός μετά τη Βιπάσσανα, εδώ και είκοσι πέντε αιώνες. Θα εξαπλωθεί σε ολόκληρο τον κόσμο."

Στις 10 Απριλίου ο Όσσο μιλάει για τελευταία φορά δημόσια:" Το να θυμάσαι πως είσαι Βούδας είναι η πολυτιμότερη εμπειρία σου, γιατί είναι η ίδια σου η αιωνιότητα. Να θυμάσαι πως είσαι Βούδας. Σαμμάσατι! Να θυμάσαι!"

Τα συμπτώματα της δηλητηρίασης στην αμερικανική φυλακή άρχισαν να είναι εμφανή στο σώμα του. Παρόλ' αυτά, ο Όσσο καθόταν συχνά με τους μαθητές του σε διαλογισμό μουσικής και σιωπής -σάτσανγκ.

1990

Στις 19 Ιανουάριου ο Όσσο άφησε το σώμα του, ζητώντας να κάψουν

τη σωρό του και όχι να την ενταφιάσουν, όπως συνηθίζουν στην Ινδία με τα σώματα των επονομαζόμενων αγίων.

Στο Σαμάντι του-στην κρύπτη από μάρμαρο και καθρέφτη όπου φυλάσσεται η τέφρα του- υπάρχει η επιγραφή:

ΟΣΣΟ

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ - ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΕ ΜΟΝΟ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΓΗ ΜΕΤΑΞΥ 11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1931 και 19 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1990

Με περισσότερα από 500 δικό του βιβλία στα Αγγλικά και στα Χίντι, την επίσημη γλώσσα της Ινδίας, πολλά από τα οποία έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 γλώσσες, ο Όσσο είναι ο πολυγραφότερος συγγραφέας στην ιστορία.

Ο Όσσο έχει επανειλημμένα πει ότι ο κόσμος αντιμετωπίζει δυο εναλλακτικές λύσεις: την αυτοκτονία του πλανήτη, ή το διαλογισμό.

Το αποτροπιαστικό παρελθόν που εμείς το ονομάζουμε "ιστορία", λέει ο Όσσο, είναι το δημιούργημα των παπάδων και των πολιτικών, της "μαφίας της ψυχής." Αν ο άνθρωπος τους ακολουθήσει, θα οδηγήσουν τον πλανήτη στην ολοκληρωτική καταστροφή. Αυτοί είναι το πρόβλημα, δεν είναι όμως και μέρος της λύσης.

Ο Όσσο λέει ότι ο διαλογιστικός άνθρωπος είναι η λύση. Σε ολοκληρωτική αποκοπή από το παρελθόν, θα περάσει τη ζωή του χαρούμενος, συνειδητό και δημιουργικό. Μαζί με μια επιστήμη για πρώτη φορά απελευθερωμένη από τα δεσμό των οργανώσεων, που ενδιαφέρονται μόνο για εξουσία και καταστροφή, θα κάνει το μέλλον χρυσό και τη γη παράδεισο.

Σχετικό με το έργο του, ο Όσσο έχει πει: "Είμαι ο θάνατος του παλιού ανθρώπου και η γέννηση του Καινούργιου Ανθρώπου."

Η μεγάλη Κοινότητά του στην Ινδία συνεχίζει να είναι το μεγαλύτερο κέντρο πνευματικής ανάπτυξης στον κόσμο, προσελκύοντας χιλιάδες επισκέπτες απ' όλο τον κόσμο, οι οποίοι έρχονται για να πάρουν μέρος στα προγράμματα διαλογισμού, δημιουργικότητας και σωματικής θεραπείας, καλών τεχνών, τοξοβολίας, Τάϊ Τσι, κλπ.

Πηγή: https://www.osho.com/el, skafidaszaxos

Όσσο: Μια ζωή μια ιστορία - Ο διαλογισμός του μυστικού ρόδου Όσσο: Μια ζωή μια ιστορία - Ο διαλογισμός του μυστικού ρόδου Reviewed by Αρχαία Ελληνικά on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 31, 2021 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.